lördag 13 juni 2009

veckan som gått - nya vänner

I onsdags var vi, jag, Jocke, Ida och Helena, på invigningsfest på Innegården. Det är ett helt nyöppnat ställe vid storatorget i Visby. Vi fick gratis vin och en underbar buffé som bestod av provrätter från menyn. Ska helt klart gå dit i sommar och äta! Asieninspirerat med mycket mer än sushi och thaicurry. Jag so bor i förorten var ju tvungen att ta mig hem i tid, eftersom sista bussen gick 21.35 men de andra stanande kvar lite längre.

Torsdagen bestod av förklarliga själ till störst del av matsug och längtan hem till sängen. Passande nog var det grillning på gården till lunch så vi fick lite bakismat iaf. Tog en liten tur i Öster Centrum efter jobbet oh hittade en klänning på H&M för 149:- Tyckte jag att jag var värd :)

Igår hade Ida fest hemma hos Jocke, av förklarliga själ eftersom Idas lägenhet (hus) är vääääldigt fint men väääldigt litet. Hon bor innanför murarna i ett gårdshus. Så himla fint precis vid muren. Tyärr får man plats max fyra personer därinne, så det blir lätt lite trångt.
Det var supertrevligt hos Jocke och jag träffade Sara och Magnus från förra helgen. Magnus hade berättat för Sara att jag min stackare antagligen skulle vara ensam på midsommarafton. Så kan man ju inte ha det, så de bjöd in mig att fira med dem. Supergulligt! Kul att lära känna nåra utanför svs! Nu jobbar ju iofs Magnus där, men i ett annat hus så det räknas inte.
Ikväll ska jag hem till dem och fira Magnus födelsedag. Måse bara in till stan först och handla dricka och present.

Imorgon natt kommer mina älslingar... can't wait!

Kram kram
Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar