måndag 8 juni 2009

Regn hos mig

Idag har det regnat. Hela dagen. Kan väl säga att jag börjar fundera på när de där begränsade regndagarna ska ta slut. Känner mig lite lurad av min chef som lovade 25 grader varmt och evigt solsken när jag skrev på ;)

Försöker just nu hålla mig vaken för att göra en del till en konkurrensanalys lite senare ikväll. Inte helt lätt. de som känner mig vet att jag helst somnar kl 22 om inte tidigare i soffan och om jag väl somnat är det inte helt lätt att få liv i mig. Stackars Micke har många gånger försökt och blivit motarbetad (kan vi väl säga med ett lite snällare ord).

Micke ja, tanken var ju att han skulle komma ner till mig på onsdag. Jag var så himla glad. Saknar honom och Issi så otroligt mycket. Det är inte alls samma sak att komma hem till en ensam och tyst lägenhet, som dessutom ser ut som den ska när det inte finns en hund där som hittar på en massa hyss :) Hursomhaver så verkar det inte bli så, han kommer antagligen inte förrän tidigast söndag. Det suger! Helt klart bästa sättet att förklara det på.

Om man bortser från saknad och dåligt väder så är det som sagt inte så tokigt här nere. Trivs verkligen på jobbet även om jag inte känner mig helt 100 på allt än, ytterligare något som ni som känner mig vet att jag hatar och har lite svårt att acceptera med mig själv. Det är dock väldigt skönt att ha en chef som utmanar detta lite och tvingar mig att säga vad jag tycker även om det är fel - tar emot!

Funderar lite på hur folk gjorde "förr i tiden" då det inte fanns mobiler och internet. Tänk vad jag ahde längtat hem utan daglig mail/sms/telefonkontakt med alla mina nära och kära. Egentligen är ju inte skillnaden så otroligt stor, det är bara det där lilla faktumet att det inte går att träffas särsomhelst även om man hade velat. Att det sen inte är säkert att man hade gjort det ändå, det hör inte hit. 

Gick av på fel hållplats idag på väg hem, igen... Vilket betydde att jag fick gå några meter extra i regnet. Blev inte helt nöjd med mig själv men hur 17 ska jag kunna ha koll på att det finns flera hållplatser som heter samma sak? Helt klart en fälla för turister! Fick dock en liten extra promenad så man ska väl inte klaga?

Dags och jobba!

Kramar
Emma

1 kommentar:

  1. Hej kära söta du! Tycker lite synd om dig som är själv helt till söndag - men tänk hur trevligt det blir när han väl kommer!
    Inte superväder i Sthlm heller, även om det blev lite sol nu i kväll. Vad hände med det där varma underbara vädret vi hade förra helgen?
    Du har kanske redan lagt dig, om inte - ha en skön kväll och sov gott! Kram Kristin

    SvaraRadera