söndag 7 juni 2009

En molnig idyll

Idag har det varit molnigt i Klinte. Det var det igår också. Tråkigt men skötn eftersom det gör att jag med gott samvete har kunnat vara inne och bli frisk. Vet inte riktigt om det funkar. Känner mig inte friskare :(

Har dock gått en powerwalk idag för att lära känna byn lite. Hittade många fina områden där min vovve kommer att kunna skutta runt när han kommer ner. Det verkar som om det blir på onsdag redan. Längtar så otroligt efter mina killar!!!

Klinte är fint. Många små söta hus som känns som om de kommer från en Astrid Lindgrensaga och folk hälsar på en när man möts på gatorna. Inte Stockholm direkt. Man småpratar lite med kassören på ICA och alla känner alla. Idylliskt helt enkelt. Jag kan bara försetälla mig hur snacket har gått nu när det har flyttat hit en ny person till byn. Det har nog inte undgått många. Hon hade kille och hund med sig också men de verkar ha åkt tillbaka till fastlandet. Ja, ja, de är väl sådana där stockholmare...

/Emma

1 kommentar:

  1. Hej Emma,
    grattis med bloggen - bra du underhåller oss nu som Citysara tydligen lagt av sin blog-karriär. Låter som du har det underbart, ser sååå fram emot att besöka dig. Gissar att vi mailas lite i morgon... som vanligt:-) Ha en underbar kväll, kramkram

    SvaraRadera