tisdag 9 juni 2009

Lurad, spindlar och tång

Jag känner mig förd bakom ljuset. Ok att det där med vädret inte stämde, även om vi idag fått lite sol, men det är inte ok att undanhålla det faktum att det på Gotland finns spindlar stora som flygplan! Bildgoogla gärna på kärrspindlar så får ni se vad som när som helst kan dyka upp ur avlopp och andra saker. Hmmm... det känns inte helt ok. Issi får helt enkelt lära sig att äta dem. Och Micke får aldrig lämna mig ensam. Enda sättet att lösa det här!

Idag har det som sagt varit (åtminstone delvis) soligt och jag har avnjutit den med rökpaus (nej jag rökte inte men Jocke gjorde) på balkongen och glassätande vid muren. Inte så spännande glass idag, kryddig rabarber och apelsinchoklad. De hade inte popcornglassen på det här stället. Men snart så ska den provas!

Det är så vackert här! Jag vet att jag har sagt det förut men det tåls att upprepas. Det är något helt otroligt som bara måste upplevas. Hela vägen hem satt jag på bussen och njöt av solen som speglade sig i havet, det oändliga havet som räcker så långt man kan se, och salt/tånglukten. Jag älskar lukten av hav. Den gör mig glad och får mig att känna att allt kommer att ordna sig.

Havet är helt klart en av de bästa sakerna med att bo på en ö. Jag blir lugn bara jag ser havet, och det är svårt att låta bi när man åker buss i 40 minuter längs med kusten! Jag kommer på mig själv att tänka "här kan jag bo" för att i nästa stund komma på mig själv med "och det gör jag ju faktiskt". Men det har itne riktigt sjunkit in än. Antagligen pga att lägenheten känns väldigt provisorisk. Den är inte min coh det påverkar mig. Så var det i studentlyorna också. Det känns liksom som om jag är där på lån. Har sett flera hus jag absolut skulle kunna tänka mig att köpa sen så håll tummarna för att det blir som det är tänkt.

Nu ska jag titta på Snowroller tror jag. Och sen blir det marsch i säng, är sjukt trött!

Kramar
Emma

(En extra kram till Daniel som är min första stalker! Du kan inte tänka dig att komma hit och åka buss med mig, så mycket roligare när vi är två!)

2 kommentarer:

  1. Självklart! Buss på Gotland låter som en klar höjdare! Tror du att det är svårt att få tag på nånstans att sova med skrikande bebis i Klintehamn i augusti? Funderade på om det skulle kunna vara en bra idé ifall bebisen visar sig vara snäll och anpassningsbar och vi orkar röra på oss.
    Kram på dig! /Daniel

    SvaraRadera
  2. JAAAAAAAAAAAAAAAAAA Kom!
    Jag ahr dock förhoppningsvis flyttat in till "stan" då =)
    Kolla blocket. det finns massor av stugor som ligger ute. Och augusti är lågsäsong.

    Jag kan alltid kolla på svs också om det är någon som hyr ut något/känner någon!
    Kramar

    SvaraRadera